رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری تاکید و هشدا داد.
کد خبر: ۸۴۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر استفاده از ماسک برای جلوگیری از شیوع بیماری در فارس، گفت: اگر مردم به توصیه های بهداشتی و مراقبتی توجه نکنند، کرونا در خانواده ها بیشتر ماندگار است.

او افزود: با وجود موفقیت های چشمگیر مجموعه سلامت فارس در راستای مبارزه با کروناویروس، متاسفانه مردم در سطح شهر از ماسک استفاده نمی کنند که این موضوع موجب ماندگاری و شیوع این ویروس در خانواده ها می شود.

لطفی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، همچنین نقش مهم اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی به ویژه صدا و سیما، عنوان کرد: استفاده نکردن مردم از ماسک و رعایت نکردن دیگر موازین بهداشتی مانند رعایت فاصله مناسب با افراد در صورت حضور در اجتماع، خود زنگ خطری است که تمامی تلاش مجموعه بهداشت و درمان را از بین می برد.

تبادل تجربه در مراکز درمانی شهرستان های فارس با استقرار کارشناسان ویژه کووید۱۹، کارشناسان بهداشت و تیم واکنش سریع از سوی بازرسان و ارزیابان دانشگاه، از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه در این نشست بود.

او با تاکید بر تداوم نظارت بر آزمایشگاه های تشخیصی کروناویروس در استان، افزود: تیمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعزام شد تا دستورالعمل ها و آموزش های موردنیاز را به این مراکز ارایه دهد.

لطفی با قدردانی از تلاش کارگروه علمی مبارزه با کروناویروس، تاکید کرد: آمارها نشان می دهد که تلاش کادر درمانی بخش مراقبت های ویژه درگیر با کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان ثمربخش بوده است.

در این نشست هر یک از معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به بیان توضیحاتی درباره اقدامات انجام شده حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کرونا در فارس پرداختند.

شصت و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز، دهم اردیبهشت در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار